Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Fenomenul ,,Sephora Kids”: Tot mai multe fetițe folosesc produse destinate tenului matur

Tot mai mulți copii dau iama în magazinele Sephora, iar fetițele nu au fost niciodată mai obsedate de îngrijirea pielii…lucru care nu trebuia neapărat să se afle pe lista lor de activități.

Dermatologii trag un semnal de alarmă

Fetițe de 9, 10 ani care își gestionează propriile conturi de socializare pe platformele de socializare (vezi Tiktok) testează produse cosmetice destinate în principal adulților. Această evoluție a parcurs un drum lung de la zilele în care noi, cele din generațiile mai prăfuite furam rujul din portfardul mamei. Cu toate acestea, în prezent, fenomenul a atins cote neașteptate și este în floare.

Deși în România acest trend nu a atins încă nivelul din SUA, semnele sunt vizibile. Un exemplu este Eva Măruță, cu un puternic bagaj de urmăritori în spate, care a devenit ținta a numeroase critici pe rețelele sociale, pentru faptul că folosește produse de îngrijire a pielii mature.

,,Au început să-mi apară pe Tiktok foarte multe videoclipuri cu Eva, și cel mai tare m-a șocat ăsta. Cum o fetiță de 6-8 ani, câți ani are, își dă cu retinol pe față, are skincare routine. Pe mine m-a șocat, m-a dezintegrat, cum e posibil să faci așa ceva, să-ți lași copilul să folosească retinol pe față la vârsta de opt ani. Nu că este needucată, este răsfățată până la nivelul o mie. Și nu e un lucru bun să fii răsfățat în felul acesta. Ai mei îmi cumpărau păpuși Barbie, dar nu m-au lăsat să beau suc toată viața mea și mă bucur pentru asta”, a transmis Donatella.

Angajații Sephora împărtășesc pe TikTok experiențe despre cum fiecare vizită în magazin devine o demonstrație că locul este frecventat în special de adolescenți și chiar copii mai mici, aduși de propriile mame pentru a achiziționa diverse produse cosmetice. În coșurile de cumpărături ale acestor tineri entuziaști se regăsesc inclusiv concealere, fond de ten sau creme anti-aging, semn că pasiunea pentru frumusețe nu are ,,limită de vârstă.”

Mișcarea este susținuta puternic din spate de marketing, de canalele media sau presiunea anturajului.

De ce acești copii de 11 ani au nevoie de machiaj și de o rutină de îngrijire a pielii, care este mai complicată decât a mea”, a spus medicul dermatolog Dr. Brooke Jeffy, care a luat problema în serios. Produsele folosite în filmulețe au compuși ,,puternici, precum acizi și retinoli și nu sunt destinate copiilor. Oricum retinolul trebuie folosit cu mare grijă și de persoanele mature, pentru că poate face mai mult rău decât bine.

La vârsta aceea piele este mai subțire și mai sensibilă, iar substanțele respective pot dice la iritații și uscăciune.

Părerile sunt împărțite

,,M-am machiat la o vârstă fragedă și m-a ajutat la încrederea în mine” a comentat o persoană la un videoclip cu hashtag-ul SephoraKids.

,,Copiii și adolescenții care imită tendințele pe care le văd în cultura pop și de la modelele mai vechi nu reprezintă un tipar neapărat nou. Chiar și jocul cu păpușile este una dintre cele mai timpurii forme ale acestei lungi istorii de a pretinde a fi mai în vârstă”, a mai adăugat alt utilizator.

Unul dintre cele mai populare videouri, cu 3,7 milioane de „aprecieri” de când a fost postat în ianuarie, transmite un dezgust la adresa ,,copiilor de 10 ani din Sephora”. Este postat de o femeie care spune că lucrează acolo. Descrie o fetiță despre care spune că a încercat să cumpere produse în valoare de 900 de dolari și apoi a reușit să fie convinsă de mama ei să mai scadă din prețul total până la 500 de dolari.

Îmi pare rău, cine este mama, aici? Pentru că problema nu este la copiii. Problema este la părinții… nimic nu se va schimba până când părinții se vor schimba”, spune angajata.

Evident că în continuare este fun să mergi la Sephora ,,cu fetele”. În continuare unele au mai multe farduri decât altele de vârste mai mari și testează tot felul de culori și texturi. Însă, atunci când vine vorba de ingrijirea pielii mergem pe mâna unui specialist de fiecare dată.

Spre exemplu, Retinolul este un derivat al vitaminei A, fiind considerat un nutrient esențial pentru menținerea sănătății tenului, și de aceea îl regăsim tot mai des în produsele de îngrijire. Beneficiile sale sunt multiple, ajutând de la diminuarea liniilor fine, a ridurilor și până la tratarea sau a petelor pigmentare. Printre efectele adverse se numără sensibilitatea la soare, iritații, acnee dacă nu este potrivit tenului și chiar arsuri. Nimeni nu și-ar dori toate astea pe o piele curată și tânără.

Distribuie

Show CommentsClose Comments

Leave a comment

Despre noi

Pagina orientată către comunitate și interacțiune cu cititorii. 

Conținut creativ, empatic și multidirecțional.

Pentru că ne dorim să devenim o comunitate proactivă, care crește idei și încurajează inițiative relevante social, te invităm să ni te alături și în grupul de facebook:  ZoomZet Bistrița-Năsăud.

 

Materialele (text, foto / video) aflate pe acest site au caracter de proprietate intelectuală și sunt protejate prin Legea 8/1996 privind dreptul de autor și celelalte drepturi conexe. Toate titlurile și interesele legate de pagina zoomzetbn.ro sunt deținute, licențiate și controlate de administrator sau de către partea îndreptățită ca furnizor al conținutului (denumită “furnizor terță parte”). Preluarea integrală sau parțială a informațiilor și a materialelor foto/video este permisă doar cu precizarea sursei printr-un link activ către pagina zoomzetbn.ro.

Date de contact:

✉️ redactia@zoomzetbn.ro

📞 +40742 982 346